Lækker banankage (stor bradepande)

Jeg bagte i dag denne kage, som skal deles ud til min 7. klasse i morgen, hvor jeg går på barsel.
Opskriften er fundet på dk-kogebogen.dk og jeg har ændret lidt i den.
Jeg bagte kagen i en stor bradepande (ovnens bradepande).

Ingredienser:
225 g. margarine
460 g. sukker
4 æg
3-4 modne bananer
1/2 tsk. salt
2 tsk. natron
2 tsk. vanillesukker
375 g. mel
50 g. havregryn
75 g. hakket mørk chokolade
1 1/4 dl. kærnemælk
evt. 50 g. hakkede valnødder eller. hasselnødder

Overtræk: smeltet mørk chokolade

Fremgangsmåde 
Forvarm ovnen til 200 grader
Smelt margarinen og pisk den godt sammen med sukkeret.
Tilsæt æggene et af gangen og pisk godt. Tilsæt de moste bananer.
Bland salt, natron, vanille og mel i en skål og pisk det i dejen.
Tilsæt herefter de resterende ingredienser og rør dejen godt sammen.
Kom dejen i en stor godt smurt bradepande.

Kagen bages midt i ovnen i ca. 20 min.

Når kagen er afkølet overtrækkes den med mørk chokolade.

Kommentarer