Tærte med kalkun/kylling og grøntsager


Denne tærte laver jeg ofte, når jeg har en rest kalkun eller kylling. Denne gang havde jeg rest af min kalkunrullesteg.

Når jeg skal lave tærtedej, bruger jeg altid min foodprocessor. Det er SÅ nemt og tager blot et øjeblik. Tidligere var det nemlig det, at skulle bøvle med en mørdej, som gjorde, at jeg sjældent gad lave tærte. Så hermed har jeg lige slået et slag for foodprocessoren, som gør hele arbejdet :)

Tærtedej 
75 g. smør/margarine
150 g. hvedemel
50 g. grahamsmel
20 g. revet parmesan
1 spsk. fromage frais
1 tsk. tørret basilikum

Put alle ingredienserne i foodprocessoren og kør til dejen er samlet - ca. 1-2 min.
Saml dejen til en kugle. Pak den ind i film og lad den køle af køleskabet ca. 1 time

Rul dejen og og beklæd en tærteform med dejen. Prik huller i dejen med en gaffel. Forbag bunden i ovnen v. 200 grader i ca. 15 min.

Køl bunden let af, mens fyldet laves.

Fyld
En rest kalkun/kylling
lidt grillkrydderi
1 rødløg
1 peberfrugt
1/2 broccoli
1 tomat

Skær kyllingen ud og drys med grillkrydderi.
Skær rødløg i tynde både, skær peberfrugten i tern, skær broccolien i små buketter og skær tomaten i skiver
Kom fyldet i den forbagte tærtebund.

Æggemasse
4 æg
2 dl. mælk
150 g. revet ost
salt og peber

Pisk ingredienserne sammen og hæld blandingen ud over tærten.

Bag tærten i ovnen i 30 min. v. 200 grader

Server med grøn salat

Kommentarer