Spaghetti carbonara med spinat og tomat



I aftes biksede jeg denne meget nemme og hurtige ret sammen. At den var nem at lave gjorde den bestemt ikke ringe.
Den er lavet ud fra, hvad jeg lige havde i køleskabet, som skulle bruges. 
Grøntsagerne kan snildt erstattes af andre f.eks. revet squash, champignon, rødløg....

Opskriften passer til 4 personer

1 pakke bacon (jeg er mest til den skivede slags) 
400 g. spaghetti - meget gerne fuldkorn
1 spsk. olivenolie
2 fed hvidløg, presset
4 kugler helbladet spinat fra frost - optøet og afdryppet. Alternativt kan 2 gode håndfulde frisk spinat bruges.
2-3 store tomater, skåret i grove tern
2 æg
1 dl. piskefløde
ca. 80 g. friskrevet parmesan, grana eller pecorino
salt og peber

Skær eller klip (sidsnævnte, synes jeg, er nemmest) baconskiverne i stykker på ca. 3 cm.
Steg dem sprøde på en pande og lad dem dryppe godt af på en stykke køkkenrulle.
Kog spaghettien efter anvisning på pakken (8-10 min.).
Svits hvidløg, tomat og spinat 1 minuts tid i en stor sauterpande.
Pisk æg, fløde, parmesan, salt og peber sammen i en skål.
Kom det kogte spaghetti i panden med grøntsagerne og hæld æggeblandingen. Rør godt rundt i det til det cremer godt.
Servér retten straks.


Kommentarer